Brev:
Siger godmorgen kl 3.30!
24. oktober 2011
Alder:
5 mdr.
Siger godmorgen kl 3.30!
Hej Helen.
Tak for en god brevkasse, som jeg har benyttet mig meget af, siden min søns fødsel i 2008.
Det er første gang, jeg skriver til dig, og det bliver gjort af en mor, vis øjne hænger nede omkring knæene af træthed.
Lige kort om forløbet med vores datter;
En hel normal graviditet. Planlagt kejsersnit, da jeg stadig lider af bækkenbund-komplikationer efter fødslen af vores søn. Kejsersnittet forløb helt som planlagt, Merle vejede 2686 og 46 cm. Kejsersnittet blev foretaget i uge 38+1. Jeg har fået at vide, at jeg skal betragte min datter som værende for tidligt født, for at møde hende bedst muligt. Hun er en meget sensitiv pige, men er glad og tilfreds. Motorisk vender hun sig fra ryg til mave og har gjort det i et par måneder, derudover er hun en meget opmærksom og observerede pige.
Merle er ammet fuldt til 4 måneder, hvor vi ligeså stille påbegyndte grød. Hun er nu på 3 måltider - morgen, middag og aften. Hun får nu tilbudt MME som supplement, hvis hun virker sulten efter amning.
Nu til mit spørgsmål;
Merle vågner kl. 3.00-3.45 hver morgen. Jeg kan simpelthen ikke få hende til at sove efter amning. Hun spiser 3-4 gange om natten, men jeg har ikke indtryk af, at hun har behov for mad - mere behov for tryghed. Jeg har ammet liggende hele hendes liv, og måske vi er nået til, at vi skal ud over det nu?
Når hun har været vågen i eet par timer, falder hun så i søvn igen i en times tid. Indtil nu har jeg ikke ladet hende komme op (i den forstand ud af værelset og lade hende stå op, da det er imod min umiddelbare holdning). Jeg har forsøgt at vugge hende, og hun kan også lege i 3 kvarter, men så bliver hun pludselig ked af det - og hun er ikke allerede sulten igen. Hun bruger sut, og det kan trøste hende, men hun er fortsat vågen.
Familie-mæssigt er det lidt hårdt, da sønnike står op ca. kl. 5.30, og det betyder faktisk, at jeg ikke får søvn fra kl. 3-21. En lille lur midt på dagen, men det vejer det ikke op for 6 timers usammenhængende søvn.
Håber du kan hjælpe os.
Venlig hilsen Christina