Brev:
Morgenamning
24. oktober 2011
Alder:
11 mdr.
Morgenamning
Kære Helen.
Min datter på snart 11 måneder er en glad lille aktiv pige, som bliver lagt til at sove kl 18:30 fordi hun er træt, den motoriske uro gør at hun gerne vil op og sidde/stå så tit bliver kl over 19:00 før hun sover. Vi vælger at gå ind til hende med lidt lange mellemrum og lægger hende ned. Det skal siges at hun ikke er ked af det, og får derfor lov til at mosle lidt rundt i sengen. jeg har prøvet at blive ved hende og dysse hende ned, men lige så snart jeg er gået, så vender hun sig igen.
Hun har altid været en lille lærke og står oftest op kl 5 og kommer ind i vores seng hvor hun så bliver morgenammet og derefter kysser og krammer os og mosler rundt indtil hun bliver utålmodig og siger nu skal vi altså op!!
Problemet er nu at hun begynder at vågne tidligere og tidligere og vi synes at kl 5 er tidligt nok. Far plejer at gå ind til hende og give hende sutten og lægge hende ned igen, og det gør han af et par omgange inden han så må overgive sig og tage hende med ind i sengen og lægge hende ved mig. Her er hun jo så vant til at blive morgenammet så det gør jeg selvfølgelig, men jeg tænker meget over hvad man gør når hun fylder 1 år og jeg gerne vil ud af amningen. Hvad skal man ersatte mors bryst med?
Jeg har prøvet at lade være med at give hende bryst og så give hende sutten igen og igen men den bliver bare spyttet ud og hun bliver ked af det, hvis jeg nægter hende brystet. Men det er ikke muligt for mig at have nok mælk til at amme hende kl 3 og så kl 5 igen.
Er løsningen at jeg går ind og ammer hende på værelset i en kort periode og ligger hende ned i hendes egen seng igen ? Eller skal far måske tilbyde vand af en kop i hendes egen seng ? eller skal jeg helt ud af soveværelset i en periode og så kun far som ligger i sengen med hende??
Eller skal jeg bare erkende at hun i en periode gerne vil ind til os tidligere end hun plejer og ammes og så må jeg give bryst/ flaske i det omfang hun efterspørger det?
Tænker også meget over det tidligere tidspunkt hun står op i forhold til at vi snart går over til vintertid og så vil hun jo stå endnu tidliere på!!
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Ann