Svar: Dagsplan 7 mdr
25. oktober 2011
Alder:
7 mdr.
Kære Lea
En dagsplan for et barn på 7 måneder kan se således ud:
Tidlig morgen 05: Ammes eller flaske og sover videre
Morgen 7.30-8: Havregrød, vand af kop.
Formiddag 9-9.30: Frugtmos (evt. jerntilskud), frisk frugt i hånden at gumle på selv, vand af kop.
Puttes til formiddagslur uden at få mælk først
Frokost 11.30-12: Grøntsagsmos med kød eller fisk, suppleres med ristede rugbrødsbjælker, agurk eller lignende i hånden at gumle på. Giver du brødhapsere, er det ganske få bider, ikke noget der kan udgøre et måltid - måske kvart rundtenom rugbrød
Ammes eller flaske og puttes til middagslur
Eftermiddag 16: Flerkornsgrød med frugtmos, frisk frugt i hånden, vand af kop. Får normalt ikke længere mælk om eftermiddagen.
Aften 18: Grøntsagsmos med kød eller fisk og udgangspunktet bliver mere og mere familiemad, f.eks. ris med rødspætte, indmaden af en frikadelle, lidt laks fra ovnen osv. i grøntsagsmosen. Suppleres med kogte stykker blomkål, broccoli, en kartoffelbåd eller lignende i hånden at gumle på selv, vand af kop.
Ammes eller flaske og puttes til natten 19.30-20
Sen aften 23-24: Ammes eller flaske
Jeg håber dette kan hjælpe lidt videre :)
Rigtig meget held og lykke, god appetit og rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske