Brev:
Pludseligt problemer med aftenputning
25. oktober 2011
Alder:
11 mdr.
Pludseligt problemer med aftenputning
Hej Helen
Vi har de seneste dage pludseligt oplevet store udfordringer med at få puttet vores søn på knapt 11 mdr. om aftenen.
Vi har ellers indtil nu haft et godt putteritual som er afsluttet med amning i vores seng - hvorefter han hurtigt er faldet i søvn og har sovet det meste af natten. Han sover også fint om dagen. Skal dog om eftermiddagen som regel i barnevognen for at sove, men så går det til gengæld også stærkt.
Men nu er det som om, han nægter at sove om aftenen. Efter amning maser han sig rundt på maven, op i kravlestilling og videre op at sidde og/eller stå. Og hvis man prøver at lægge ham ned igen, bliver han virkeligt gal og det ender derfor som lidt af en magtkamp, hvor han bliver ret ked af det.
Og det er slet ikke sådan, vi ønsker at skulle lægge ham til at sove (Vi var lige så glade for at det gik så nemt).
Så hvad sker der mon nu? Hvorfor er han pludseligt så fysisk - og hvorfor er der ingenting der virker. Vi læser, vi synger, vi putter med ham..... alt sammen fint en stund, hvorefter han knokler videre.... og han er meget træt - det er bare som om, han IKKE VIL sove.
Kan vi gøre noget anderledes? Er det en fase? Og ved du evt. hvad det kan skyldes?
På forhånd 1000 tak.
En frustreret mor