Brev:
Utrolig dårlig søvn efter vuggestuestart
26. oktober 2011
Alder:
10 mdr.
Utrolig dårlig søvn efter vuggestuestart
Kære Helen
Vores søn på 10-11 måneder har sovet godt igennem om natten i snart 3 måneder. 1 Oktober startede han i vuggestue med en blid indkøring fordelt over hele oktober måned. Han er en meget aktiv og udadvendt dreng og nyder at komme i vuggestue. Pædagogerne roser ham nu hvor han for alvor er faldet til for hans meget gode humør.
Problemet er at han for en uge siden begyndte at sover utrolig dårligt. De første uger har det skyldes forkølelse. Men de sidste 5 dage har han skreget og grædt sig gennem hele natten. I vuggestuen siger de det er normal at børnene sover dårlig, når de starter i vuggestue. Det er en stor omvæltning for dem og de modtager enorm mange indtryk. Filippo som type kaster sig nysgerigt ud i verden og er over det hele på en gang. Jeg synes dog at det er en meget voldsom reaktion der kommer nu på hans 3 uge i vuggestue. Han skriger og græder sparker med benene og vågner af det op til hver anden time hele natten igennem. Han er efterhånden mindst lige så udmattet som sine forældre.
Er det virkelig normalt og er der noget man kan gøre? I nat endte jeg med at tage ham med ind i vores seng, hvilket vi ellers aldrig har brugt. På den måde kunne jeg tage ham i hånden hver gang jeg kunne mærke han fik urolige drømme. Det hjalp en anelse. Men jeg får stadig helt ondt i hjertet over at se ham reagere så voldsomt.
Kærlig hilsen
bekymret og trætte forældre