Svar: Frosne rejer
26. oktober 2011
Alder:
10 mdr.
Hej med dig
Et barn på 10 måneder må normalt gerne få optøede frosne rejer, uden at de bliver kogt eller stegt først - altså præcist som vi f.eks. selv ville spise dem som en rejemad.
Rejer hører dog til det man kalder for letfordærvelige fødevarer og de kan indeholde bakterier, som kan give sygdom hos mennesker. Derfor kan rå fisk og skaldyr kun holde sig fra dag til dag i køleskab og det betyder at rejerne bør spises den dag, hvor du tør dem op.
Tilberedte og røgede varer kan normalt holde sig 2-3 dage, det samme gælder fisk vi køber på glas eller dåse, bortset fra marinerede sild og kryddersild, der kan holde sig i 8-10 dage.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat god appetit :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske