Brev:
Fortsat aften- og natteroderi
27. oktober 2011
Alder:
9 mdr.
Fortsat aften- og natteroderi
Hej Helen,
Tak for dit svar sidst. Vi har prøvet at efterleve dine gode råd, men desværre uden held.
Casper vågner fortsat MANGE gange i løbet af aftenen/natten. Værst er det faktisk fra han bliver lagt ved 19 - 19.30 tiden og frem til kl. 23, hvor han er vågen hvert kvarter.
Vi går ind til ham, taler til ham, prøver med sshhhyy, hvilket bare ophidser ham, prøver at nusse ham på maven eller stryge ham over panden, men han skubber bare vores hænder væk, og hans brokkeri/vrede eskalerer bare derfra - indtil vi tager ham op og trøster ham eller han får sutten eller sutteflasken med mælk.
Vi har prøvet at lægge os på en madras ved siden af ham (der er ikke plads til, at hans seng kan stå ved siden af vores i soveværelset), for hurtigt at kunne berolige ham, men fortsat uden held. Han hidser sig bare mere og mere op...
Vi har nu de sidste 2 nætter taget ham ind i sengen til os om aftenen, når vi er blevet tilpas trætte af at rende ind til ham hvert kvarter, men han vågner fortsat meget - det er dog nemmere at berolige ham.
Han er som sagt meget vågen frem til kl. 23, hvor han får sin sene aftenflaske (den 2. flaske på dagen, han får en flaske, når han bliver lagt til at sove). Herefter kan vi med lidt held få ham til at sove 1,5 time, hvorefter han vågner igen. Dette fortsætter indtil kl. ca. 4, hvor han igen får en flaske.
Han vågner mellem kl. 6-7 (oftes ved 6 tiden). Vi spiser morgenmad ved 7 tiden.
Han gaber og har røde øjne af træthed, når han vågner om morgenen (ligesom hans forældre), og jeg har det virkelig svært ved at aflevere så træt en dreng i vuggestuen - det er synd for ham. I går lagde jeg ham i barnevognen og så gik vi til vuggestuen, så han kunne få sovet, men det kan ikke lade sig gøre hver dag p.g.a. transport til/fra job.
Hertil morgen gned han igen øjne så meget, at jeg besluttede mig for at lægge ham i hans seng, da han havde været vågen en lille halv time. Han fik sin sut, lagde sig om på siden og faldt i søvn med det samme.
Jeg ved, at det er et utrolig dårligt mønster, vi er kommet ind i, vi kan bare ikke finde ud af at komme ud af det igen.
Han har en soveklud, som han sover med om natten, og som han ligger og nusser, men det er altså først når han får sin sut eller flaske, at vi kan få ham til at falde til ro....
Meldingen fra vuggestuen er, at han er glad og stortrives i vuggestuen. Han sover 2 lurer. En om formiddagen og en om eftermiddagen (med mindre han som sagt er faldet i søvn i barnevognen på vej derover).
Vores madrytme er som følger:
Ca. 7 - morgenmad (havregrød og vand/mælk af kop)
ca. 9 - formiddagsbrød i vuggestue og mælk af kop
ca. 11 - frokost i vuggestuen og mælk af kop
ca. 14/15 - frugt eller lign. i vuggestue og mælk/vand af kop
ca. 17.30 - aftensmad og vand/mælk af kop
ca. 19 - sutteflaske med MME
ca. 23 - sutteflaske med MME
ca. 4 - sutteflaske med MME
Vi har prøvet at overholde dine tider, men han er simpelthen ikke til at holde liv i til kl. 19.30...
What to do ???
Kærlig hilsen de søvnmanglende forældre :0)