Svar: Favoritbryst
27. juli 2004
Alder:
2 mdr.
Kære Berit
Mange børn har en favorit side, hvilket naturligvis godt kan hænge sammen med at vores bryster jo aldrig er helt ens. De kan være forskellige i størrelse, faconen af vorter og kan også indeholde forskellig mængde mælk.
Det bedste du kan gøre er at 'snyde' din dreng. Det gør du ved at læge ham til venstre bryst i den almindelige stilling, som du plejer og når han så slipper efter kortvarrig sutning, så lægger du ham til samme bryst igen, men i tvilingestilling.
Ved at din dreng bliver vendt om og dermed ligger på sin anden side, så kan du snyde ham til at tro at han bliver lagt til højre bryst, hvorfor han så spiser lidt mere på venstre, inden han så kan tilbydes toppen fra højre.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske