Svar: Turbulent dagplejeforløb
27. juli 2004
Alder:
2 år
Hej med jer
Sikke en historie, hvor er det dog synd med al den omrokering for jeres dreng.
Min umiddelbare tanke er at det vil være bedst for jeres dreng at vende tilbage til den plads han kender, ikke at starte hos en ny dagplejer, for så at skulle starte i børnehave nogle måneder efter.
Jeg kan godt forstå at det er problematisk med de alderssvarende børn, men et eller andet sted vægter det også meget at han føler sig tryg og ikke skal finde tid på at finde sig til rette et nyt std, for så at blive flyttet igen. Samtidig vil en af de små jo være hans lillebror, hvilket måske vil få ham til at åbne mere op.
Muligheden for pression er nok sparsom og muliigeden for at sundhedsplejerksen kan presse på lige så, men der sker dog aldrig noget ved at spørge.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om der findes integrerede institutioner hvor I bor? Jeg tænker at det da må være optimalt at have lillebror i vuggestue og storebror i børnehave samme sted. Især også når I har haft så mange problemer med dagplejen, som I tilsyneladende har. Jeg synes i hvert fald at I skulle undersøge muligheden for at få dem begge i en integreret institution.
Problemet lige nu og her er jo også at alle opskrevne børn jo er blevet tildelt pladser i foråret, i og med at der kommer et skift til skole, så de store går ud, så bliver der jo plads til de små og det rykker jo hele vejen ned. Alle pladser er derfor delt ud og I kan ikke gøre noget pt. Børnehaven har jo sin normering og må kun have et vist antal børn, de kan ikke tage flere ind end tilladt.
Håber I finder en god løsning for jer alle. Det er synd, når man skal have alle disse bekymringer med pladser. Børnene er jo det dyrebarest vi har og vi ønsker jo bare at de skal have det godt, så jeg kan sagtens forstå jeres frustration.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske