Svar: Spise selv med ske og at gå
27. juli 2004
Alder:
13 mdr.
Med hensyn til at spise med ske, så underer det mig ikke at jeres datter ikke mestrer dette. De fleste børn skal være mellem 15-16 mdr, måske mere før de kan finde ud af dette. Problemet er ikke at de ikke kan føre skeen til munden, men at de får vendt skeen om, så det hel ryger af. Det kræver en god teknik og motorik at kunne styre skeen rundt uden at spilde og de skal altså være ret gamle før de kan dette.
Med hensyn til at gå, så lyder det som om jeres datter lige ved at 'have den'. Jeg tror det er et spørgsmål om kort tid. Det bedste I kan gøre er at lade hende gå med gåvognen og også hjælpe hende til frit at rejse sig på gulvet, ellers skal I bare lade tingene tage den tid det tager.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske