Brev:
D-vitamin i et solrigt land
27. juli 2004
Alder:
7 mdr.
D-vitamin i et solrigt land
Jeg har en datter paa 7 mdr og vi bor paa nuværende tidspunkt i New Zealand. Jeg har fået fortalt af sundhedsplejersken hernede, at det ikke er nødvendigt at give D-vitamin til børn fordi her er så meget sol! Men så har jeg hørt at spædbøern ikke kan omdanne D-vitamin i huden som voksne kan, er det rigtigt?
Så mit spørgsmål er om jeg alligevel skal give mit barn D-vitamin dråber som i Danmark?
Med venlig hilsen
Anne-Mette