Svar: Stimulation - legetøj
27. juli 2004
Alder:
2 mdr.
Kære Birgit
Det er normalt at børn bliver trætte af deres legetøj og nogle børn skælder også ud på legetøjet, hvilket jo er godt for deres sprogudvikling.
Det gør derfor ikke noget at han bliver lidt gal engang imellem, temperamentet vil måske med tiden få ham til at slå ud med rmene, så han rammer legetøjet og finder ud af at det er ret interessant, fordi det bevæger sig. Du skal derfor ikke kassere jeres uro, men stadig bruge den ind imellem.
Nogle børn kan blive helt facineret af at kigge på en lysplet på væggen og kan ligge og kigge længe på den. Det er normalt.
Hvis din søn godt kan lide lys/mørke påvirkning og bliver fænget af forskellige og simple former, så kan du købe en uro, med sort/hvid kontrast og enkel kontrast. En sådan kan blandt andet købes på www.gamleskole.dk, men findes også andre steder (og til forskellig pris).
God fornøjelse.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske