Brev:
Søvnbehov - 8 mdr.
30. november 2011
Alder:
8 mdr.
Søvnbehov - 8 mdr.
Hej Helen
Tak for dine tidligere svar, det går meget bedre med søvnen, så tiden arbejdede altså for os:-)
Nu synes jeg faktisk vi har det modsatte problem, at Frederik sover ret meget. Han har de sidste par dage sovet fra ca. 19.15 til 7 om morgenen, kun afbrudt af at vi skal vende ham et par gange og give ham sutten, herudover sover han 2x1½ time om dagen, så vi når op på 15 timers søvn, som jeg jo synes er ret meget i hans alder, han er 8½ mdr.
Egentlig er det jo fint nok, hvis han så er glad og frisk når han er vågen, men det synes jeg ikke han er! Han sover fra ca. 9.30-11 og igen fra 13.30-14 til ca. 15-15-30, men eftermiddagen er meget lang og han virker meget træt og pylret, faktisk også mellem formiddags og middagslur. Jeg synes jo ikke det kan være rigtigt at han skal virke så træt. Han gaber hele tiden og er pylret og til tider ret sur og tvær og jeg har svært ved at holde ham vågen meget længere end 2-2½ time mellem lurerne.
Han er da også en glad dreng, men han virker bare ikke helt "på toppen", hvis du forstår hvad jeg mener. Han har normal afføring, til tider lidt tendens til hård mave, men det afhjælper vi med lactulose. Hans ører fejler ikke noget, og det ville jo nok også gøre at han ikke sov. Så mit spørgsmål går lidt på om nogle børn bare er "kronsisk trætte", eller kan der være noget i vejen med ham?
Det skal lige siges, at han er begyndt at krybe (kravler næsten) og han rejser sig op af alt han kan komme til. Han er meget bevidst og har også temperement, når noget ikke lige går som han vil:-) Maden synes jeg også han er trappet lidt ned med, nogle dage spiser han mere end andre, og han er en stor basse på 12 kg., så jeg er ikke bekymret for hans vægt m.m. Men er det normalt at han er så træt? Det er måske en fase ?
Vi joker lidt engang imellem med at han er ved at indhente alt det han ikke sov i starten:-) Men jeg er da lidt utryg mht. hans søvnbehov. Kan han mangle noget? vitaminer, væske etc.? Han får kun 2 flasker mme i døgnet, til middaglur og til aftenputning, han vil IKKE have mere, så måske han ikke får nok væske ? Jeg prøver at give ham vand/sødmælk dagen igennem, men han vil ikke rigtig have det, og jeg kan kun få lidt i ham til måltiderne, han synes det er sjovere at spytte det ud af munden:-)
Jeg vil gerne høre dine tanker mht. hans søvnbehov, vi er selvfølgelig glade for at han nu sover igennem om natten og så mange timer, men burde han så ikke sove mindre om dagen og være mere frisk ?
Glæder mig til dit svar.
Venlig hilsen
Christina