Brev:
NAN HA2 i stedet for NAN HA1
30. november 2011
Alder:
7 mdr.
NAN HA2 i stedet for NAN HA1
Kære Helen
Jeg er kommet til at give min søn på nu 7 måneder NAN HA2 den sidste måned (foruden selvfølgelig vand til sine skemåltider). Han har vel fået ca. 800- 1000 ml i døgnet.
Jeg har netop fundet ud af, at NAN HA2 er en tilskudsblanding, og på nettet står der flere steder at der maks må gives 400 ml tilskudsblanding i døgnet. Samtidig skriver NAN selv, af HA2 er til børn fra 6. måneder og op efter, og jeg kan se, at du i et tidligere svar har anbefalet et medlem, at hun gav NAN pro 2 (som jo også er en tilskudsblanding) til sit barn på 6 måneder.
Jeg er derfor blevet helt forvirret og i tvivl, om jeg har fejlernæret min søn i en måned og han har fået for meget protein, når NAN HA2 har været hans mælk i denne periode, eller om det er korrekt, at det er denne han skal have når han er 7 måneder - kan du hjælpe? Skal jeg skifte til NAN HA1 i en fart og evt. kontakte lægen, for at få undersøgt om hans nyrer eller andet kan have taget skade når han har fået så meget HA2 i en periode eller skal jeg fortsætte med HA2 som hans mælketilskud (ca. 750 ml i døgnet).
Jeg har ammet ham fuld tid til 5 måneder, hvorefter han begyndte på lidt grød ved siden af amningen, fra omkring 6 måneder har han gradvist ikke rigtigt ville spise ved mig mere, hvorefter jeg har pumpet ud, men de sidste par uger, har der ikke rigtig været mere i brysterne.
Hilsen