Svar: NAN HA2 i stedet for NAN HA1
30. november 2011
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev og velkommen til :)
Jeg kan godt forstå du bliver forvirret og lad mig starte med at berolige dig - din dreng har ikke taget skade og du må meget gerne give ham NAN HA 2, fra han er 6 måneder - at det er en tilskudsblanding er fint, det gives jo som tilskud til den skemad han også får nu. Han lever altså ikke længere udelukkende af mælk :)
Reglen om at barnet kun måtte få 400ml tilskudsbladning/vælling i døgnet, stammer fra den tid, hvor man anbefalede at børn kunne få vælling allerede fra de var 4 måneder. I alderen 4-6 måneder skulle man holde mængden nede på max 400ml for at barnet ikke fik for meget protein.
Men nu er anbefalingen lavet helt om, så børn ikke bør få vælling eller tilskudsblanding før 6 måneder alderen og derfor er der ikke længere disse restriktioner.
Du kan roligt fortsætte med NAN HA 2 til din dreng. Det kan bruges i hans grød og mos og gives derudover af flaske, som du hidtil har gjort.
Fortsat god appetit :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske