Brev:
Vi vil jo bare rigtig gerne sove
3. december 2011
Alder:
9 mdr.
Vi vil jo bare rigtig gerne sove
Kære Helen
Vores dreng er snart 9 mdr her den 9 marts. Han er en stor dejlig dreng på godt 10 kg, som trives fint om dagen. Men om natten vågner han op alt mellem 1 til mange gange. Nogen gange vil han blot have lidt vand på flaske og sutten andre gange er det ikke nok og vi har måtte give ham en flaske mælk - 50% af gangene har det været det der skulle til for at få ham til at sove videre og nogle gange har vi måtte gøre det hele to gange om natten ( i tidsummet 00:00 til 06:00) og ja og andre gange har jeg gået frem og tilbage for at berolige ham, dvs. enten taget ham indtil os i sengen ( hvilket sjældent har virkert), eller som offets lagt min hånd og mit ansigt helt ned til hans ansigt i sengen indtil han er beroligt og næsten sover hvorefter jeg er listet ud igen, nogle gange har jeg været heldig at han så har fundet søvnen og andre gang har jeg måtte gentage dette flere gange i løbet af natten),hvis hverken mad eller vand har været nok.
Jeg synes det er for meget med stadig at skulle have mad om natten og hårdt for os forældre, at han stadig ikke sover igennem - ihvertflad kan jeg mærke at jeg snart er MEGET brugt og træt. Det ville være helt ok med mig hvis jeg skulle op et par gange for at give ham sutten men at jeg næsten hver nat skal være oppe et par timer - det er alt for hårdt!
Jeg mener heller ikke at han burde være så sulten om natten da jeg synes han spiser godt i lønet af dagen. Jeg prøver at tilbyde ham mad , som følgende:
op kl 06:00 ( han kan ikke spise med det sammen han vågner)
kl ca 7: øllebrød og vand
kl. ca.08:30 lidt brød og frugt
kl09:00 sutte flaske ( alt mellem 0-100 ml)
sove ( mellem 2 - 3 timer)
kl 12:30 rugbrød med frugt og finstang og vand
kl 14:30 brød og frugt og vand
kl 15.00 flaske tager gerne 120 ml
kl 16.30 bliver vækket og får tilbudt brød eller yoghurt lidt frugt.
kl 18:00 familiensmad moset eller skåret ud
kl20:00 flaske alt mellem 0 - 120 ml
Det er ikke ved alle måltider han spiser meget men han får tilbudt det hele og ja han er bare svær at få til at spise der skal lokkes og nogen gange skal han sidde lidt førend han vil åbne munden og andre gange vil han gerne - men sådan har det været siden han var 4 mdr.
Men jeg synes bare at han burde være mæt til natten, så derfor har jeg nu de sidste 4 dage ikke tilbudt ham mælk om natten men tænkt at nu tager vi en " kold tyrker" og vænner ham fra at spise om natten og istede giver ham vand.
Han har vågnet alt mellem kl 01.00 og 3:00 hvor jeg har måtte gå frem og tilbage mellem 1 til 2 timer - hvor han on and off har skreget og jeg har gået der ind og sagt Suuuusss nu skal du sove og givet ham sutten og gået igen og så hver 3. min er jeg gået der ind igen sådan i op til 2 timer. Nogen gange har jeg strøget ham over håret og stukket mit hoved ned til ham - så har han været stille i 5 til 20 min så er han startet igen med at skrige. Puha jeg synes det er syndt for os alle og jeg synes det er rigtig øv at han er ked af det. Jeg skriver jo fordi jeg ikke ved om jeg gør det rigtige og håber at du har de vise sten?
Vi vil jo allesammen bare rigtig gerne sove og kunne klare hverdagen og specielt nu hvor jeg snart skal starte på arbejde igen.
Jeg har set din søvn dvd og læst i din bog om søvn men synes ikke rigtig jeg sådan kunne bruge noget dirkete på ham.
Kære Helen, håber du kan hjælpe os.
p.s har også prøvet at sove sammen med os men det er som om at vi vækker ham i løbet af natten og han har heller ikke været vant til at sove sammen med os- når jeg har haft taget ham ind til os så kan jeg se at han rigtig vågner op og tænker ja nu skal vi da holde en fest - ja så det har heller ikke rigtig virket.
Venlig hilsen Ditte