Brev:
Afhængig af sut og flaske
6. december 2011
Alder:
9 mdr.
Afhængig af sut og flaske
Hej Helen
Vi har nu set din dvd om søvn og kan se at vores søn allermest ligner Seperationsfasen - og vi prøver at gøre det som du fortæller familien.
Vores søn bruger sut og vi mistænker den i højgrad for at han vågner flere gange i løbet af natten - mellem 5 - 10 gange og oftere efter kl er ca. 02.00.
Men kan vi vende ham fra sutten, som eks at vende dem fra at falde i søvn med suttefalsken i munden?
Må vi give ham vand i løbet af natten eller vender vi ham bare til en ny dårlig vane?
Når han om natten giver lyd fra sig første gang skal vi så gå der ind med det samme eller skal vi vente 3 min inden vi går der ind første gang?
Han får sin sidste flakse kl 20.00 - det har han fået de sidste 3 dage ellers gav jeg også en kl 22:00 - men det er det samme - han sover ikke bedre af den grund. Eller skal jeg evt give ham en flaske ved en 01:00 tiden eller er det helt slut med flaske om natten når han nu meget snart 9 mdr gl?
Det skal lige siges, at jeg synes han spiser fint i løbet af dagen - han får tilbudt 3 x flaske og 5 x andet mad - flaskerne tager han som regl, men ikke altid de små mellemmåltider.
Håber du kan kaste lidt lys over sove projektet, så vi forhåbentlig kan få en meget bedre nattesøvn til os alle.
Tak for en god brevkasse :O)
Med venlig hilsen
Ditte