Brev:
Hvordan får jeg hende til at sove lidt længere om dagen?
8. december 2011
Alder:
3 mdr.
Hvordan får jeg hende til at sove lidt længere om dagen?
Hej Helen
Jeg har en datter på 3 måneder der pludselig ikke vil sove om dagen, dette har ellers aldrig været et problem, før hen har jeg bare puttet hende i liften nusset hende og hun har faldet i søvn.
Nu vågner hun efter en halv time og græder nogle gange kan jeg få hende til at sove videre måske en halv time til, men for det meste foregår resten af søvnen meget urolig og ved jeg står og vugger barenevognen og til sidst vågner hun har kun sovet en lille time.
Jeg putter hende i barenevogn i liften så snart hun virker træt og så vugger jeg den lidt og somregl falder hun ret hurtigt i søvn. Om natten er der ikke noget problem hun får nattøj på vi går op i seng hvor der er mørkt hun bliver ammet og så lagt i seng hvor der går alt fra 5 min til en halv time før hun sover og hun sover normalt fra 22 til 8-9 næste morgen afbrudt af to amninger.
Så hvordan får jeg hende til at sove lidt længere om dagen for hun er tydeligevis træt når vi tilsidst giver op og kan jeg begynde at lære hende at flade i søvn selv om dagen og hvordan?
Hilsen