Brev:
At sove ude og hjemme
11. december 2011
Alder:
14 mdr.
At sove ude og hjemme
Kære Helen.
I hverdagene er vores barn i institution. Hun sover enten en lang lur på knap 3 timer, eller to kortere lure af ca. 1½ time hver.
I weekenderne sover hun kun 30 minutter - og så vågner hun grædende og træt. Det har stået på i ca. 3-4 uger. Hun er svær at få til at sove videre.
Hun har tidligere gerne ville sove herhjemme - også i længere tid.
I institutionen sover hun mørkt og udenfor. Herhjemme sover hun i sit værelse i tremmeseng, gardinerne trukket for, vindue åbent.
Vi ved godt, at der sker mere i institutionen og at hun derfor nok har brug for at sove mindre herhjemme. Men netop fordi hun vågner grædende, er vi ikke helt glade. Igår var hun med ude og købe ind i bæresele, vi bagte småkager sammen hvor hun sad med kagerulle og lagde småkagerne på bageplade, hun var i bad i stort kar, og så legede vi generelt. I dag byggede vi hule og vaskede op plastiktallerkener op i vaskebalje, og legede i de "voksne" skabe, hvor man skal være to til at undersøge det hele.
Hun kan gå og løbe så hun suser fra det ene rum til det andet, og hun kan også danse og klappe til musik, så det går vi rigtig meget også.
Godt råd?