Svar: At sove ude og hjemme
11. december 2011
Alder:
14 mdr.
Hej med dig
Når jeres datter vågner med gråd, så er det sandsynligvis fordi hun vågner direkte fra den dybe søvn og hun er sandsynligvis ikke helt udhvilet her .. Det vil derfor være rigtig godt, hvis I kunne hjælpe hende videre i søvnen i stedet for at tage hende op.
Det kan være en god idé at I prøver at lægge jer med hende, når hun skal sove. Enten ved at hun en periode puttes i jeres seng og I så lægger jer sammen med hende eller også ved at I bliver på værelset eller lige i nærheden, så I kan være der indtil den 1/2 time er gået, hvor hun begynder at vågne og græde. Hvis I med det samme kan være der, berolige, lade hende mærke at I er der, kan putte sig ind til jer, finde videre i søvnen, så vil I kunne hjælpe hende.
Prøv derfor om ikke I en periode med nærhed og kærtegn - det samme som I bruger, når hun puttes, kan få hende lullet videre i søvnen, så hun ikke behøver vågne op, men kommer videre i søvnen og får de søvnfaser hun har brug for, for at vågne glad op og være frisk til at lege :)
Rigtig meget held og lykke og rigtig god jul! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske