Svar: 10 måneder og kun én lur
12. december 2011
Alder:
10 mdr.
Kære Julie
De fleste børn er mellem 12-18 måneder før de kan nøjes med kun en lur dagligt, men der er jo aldrig regler uden undtagelse og det lyder helt okay, at din dreng kun sover en middagslur, da han lyder til at trives med det.
Samlet set, får han jo sit behov for søvn dækket og rigtig mange børn sover ikke mere end 2½ time samlet i løbet af dagen i denne alder og han må gerne sove de 2-21/2 på en lur, hvis han har det bedst på denne måde.
Han lyder samtidig til at regulere sit behov fint, så de nætter, hvor han har sovet mindre, sover han længere middagslur og de nætter, hvor han har sovet kortere tid om dagen, så sover han lidt længere. Det er super :)
Du skal være opmærksom på at behovet godt kan ændre sig igen, så han pludselig igen får brug for to lure dagligt og det skal der i givet fald så naturligvis være plads til. Men lige nu lyder det okay, at han nøjes med kun én lur :)
Rigtig meget held og lykke fortsat :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske