Brev:
Soveritual - 14 mdr.
13. december 2011
Alder:
14 mdr.
Soveritual - 14 mdr.
Kære Helen
Nu hvor jeg har lidt mere tid, vil jeg gerne takke dig for alle dine gode råd og din store viden, som du gavmildt har delt ud af. Det har været en stor støtte og hjælp for os. Vi har stort set fulgt alle dine råd, pånær et par få undtagelser.
Jeg har egentlig skrevet til dig om mit barns soveritualer før, men ret kort for tiden tillod ikke andet.
Vi vil gerne give vores pige mælk som del af putteritualet, vi vil gerne at hun sover i vores seng (hun sover bedst der og vågner færrest gange om natten), og vi vil gerne have at højt læsning og snak om dagen indgår. Vi bruger at spille et stykke musik, når det er på tide at blive puslet godnat.
Vi bruger ikke at tage et bad, for huden er for sart, og så godt kan hun ikke lide at tage bad.
MEN lige nu går det ikke så godt.
Enten så falder hun i søvn få sekunder efter at have drukket sin mælk, eller også så vågner hun op til dåd og leger rundt i en halv times tid. Hun tumler og bevæger sig, går rundt i sengen og har det i det hele taget sjovt. Hun kysser, krammer, klapper med hånderne og bider også nogle gange (aldrig i frustration, altid kun når hun giver kram og kys).
Mao. der er for meget gang i hende til at det med at læse bøger rigtig går godt. Måske er hun ikke gammel nok? Måske er bøgerne forkerte?
Kan du anbefale en god rækkefølge? Bør vi fx gå over til at give hende mælk i stuen i stedet for som nu i soveværelset? Er det bedre, hvis vi giver hende mælk før hun får skiftet ble og nattøj på?
Skal vi læse højt først, før mælk, eller?
Hilsen