Svar: Fisk og dreng på halvandet år
14. december 2011
Alder:
18 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :)
Hvor er det dejligt at din dreng er så glad for fisk, det er vigtigt for ham, for hans hjerne, nervesystem og også finmotoriske udvikling netop at få fisk :)
Han må gerne spise Makrelguf, men det er naturligvis en rigtig god idé, hvis du kunne variere hans indtag, så han ikke kun spiser dette, men spiser lidt forskellige typer af fisk. Du behøver dog ikke være bange for indhold af kviksølv. Der er ikke problemer med dette i Makrelguf :)
Udover at lave Makrelguf, så laver Glyngøre også Tunguf, så du kunne jo prøve at variere med dette. Det kan også være at det særligt er tomatsmagen han er glad for og du kunne derfor prøve at lave en fiskeret til jer om aftenen, hvori der ingår tomat og han så ville spise f.eks. rødpætter, torsk, ising eller lignende, som netop er lys fisk der egner sig godt til tomat :)
Også marinerede fisk kunne være en idé at prøve, mange børn kan f.eks. godt lidt karrysild og det kan være et forsøg værd ...
Så din dreng må gerne få Makrelguf, men prøv at variere, så hans indtag af fisk bliver så stort og så varieret som muligt :)
Fortsat god appetit - måske vil han spise rigtig godt af julesilden, hvis I er heldige at skulle til julefrokost en af juledagene ...
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske