Brev:
Skriger om natten - 10 mdr.
15. december 2011
Alder:
10 mdr.
Skriger om natten - 10 mdr.
Hej Helen
Så Har jeg brug for din hjælp igen.
Noah er nu 10 mdr. Vi nyder nu vi har en super glad dreng om dagen (vi har været igennem rigtig slem kolik og væske i ørene) men den sidste mdr har han været stort set umulig at putte til natten..
Han er så træt når han får aftensmad kl. 18.. men når vi så har fået noget mad i ham så er han glad og frisk igen, så er han træt igen en time til 2 bagefter og så får han en flaske og han falder i søvn og er helt væk så kan der gå 15 min til 1 time og så har han været ked af det til vi kommer ind til ham og så står han i sengen og er helt frisk og glad ... vi har lagt ham ned og givet ham sutten og gået og så går han i panik..
Vi har gjort det ca 1 1/2 time frem og tilbage og til sidst kan vi se der ikke sker noget og så har vi taget ham op men så har vi altså først kunne få ham til at sove ca kl 22 og så er der det værste så vågner han ca ved 2-3 tiden og skriger helt panisk han er i en flitsbue og vi kan næsten ikke holde ham det er lige som da han havde kolik. Der var han bare ikke så stor og havde de kræfter han har nu... vi kan intet gøre for at få ham ned igen og nogle gange er der gået 1 1/2 time (i mørke .. vi står ikke på den måde op med ham) og tilsidst har min kæreste kunne få ham til ro ved at ligge på sofaen med ham. et par gange er han vågnet igen kl 5 hvor der er skedt det samme. og kl 6-7 vil han ikke sove mere ..der står vi op..
Han virker totalt skrækslagen ved ikke om det er drømmene eller hvad det er. Normalt hvis han er ked af det kan vi altid lige synge meget lidt eller noget så er han rolig igen.. men her spænder han så meget i kroppen at han næsten ligner en med kramper når han laver flitsbue..
Det underlige er at han sover fint til formiddag ca 2 timer og middag 2-3 timer og der sover han ude i barnevognen.. før skulle vi gå før han kunne falde i søvn den sidste uge har jeg kunne ligge ham og gå og så falder han i søvn af sig selv..
Det kan han ikke i sengen. Han sover i eget værelse.
For 2 mdr siden sov han også i eget værelse og der havde vi haft en god rytme i 1 1/2 mdr der faldt han i søvn kl 19 .. vågnede kl 3 og fik en flaske og sov med det samme igen og vågnede kl 6.30 og stod op .. det var så præsist med de tidspunkter..
Vi synes vi har prøvet meget og ved ikke hvad vi skal gøre ...
Vi er ikke tilhængere af at de skal græde sig selv i søvn men hørte om nogle der havde nogenlunde samme problem og de havde 2 dage i træk lade deres søn græde 15 min inden de gik ind og derefter var der ingen problemer ... så det prøvede vi har ingen forskel mærket..
Kan han ha mere ondt om natten .. hvis det er det ?
er det drømme ?
Han får modermælkerstatning på flaske.. og vand af kop så han får ikke komælk .. men er der komælk i modermælkerstatningen..? kan det være det? mere fordi jeg har hørt nogle børn har fået det meget bedre når de er holdt om med mælken.. (jeg er ikke selv tilhænger af mælk.)
eller..?
Jeg ville godt kunne magte det hvis han "bare "var ked af det og man kunne trøste men det her er så forfærdeligt...
Han er sådan en glad dreng og trives hen er stik modsat hvad han var indtil han var 6 mdr. Han spiser fint ved alle måltider . der er ikke noget at sætte fingeren på om dagen . men om natten skifter han totalt karakter..
Skal lige siges at de sidste 2 aftner har han godt kunne falde i søvn men har så været kl 20.30 og i dag kl 19.30 men har så vågnet kl 23 og været i panik .
Skrev for kort tid siden også til dig fordi han var så træt når vi skulle spise aftensmad at han er svært af få til at spise og du forslog at prøve eftermiddagslur selv om han er så gammel.. og det gør ikke rigtig forskel. så det er ikke det der gør det..
HJÆLP os....!
Tak..
Håber du kan overskue og forstå det hele:-)