Brev:
Ond madcirkel - Nutramigen
28. juli 2004
Alder:
3 mdr.
Ond madcirkel - Nutramigen
Kære Helen
Vi har et problem med den ene af vore tvillinge drenge fra d. 01.04.04 (det skal lige siges at de er født 5 uger for tidligt). De er delvist ammet til de var 2 mdr og suppleret op med nutramigen pga. forældreallergi.
Den ene dreng vejede 2100 g ved fødsel og er vejet for 14 dage siden til 5700 g. Efter sidste vejning begynde han ikke at ville spise. Det vil sige, når vi tilbød afviste han - drejede hovedet væk.
Vi er faktisk nået dertil at han begynder at skrige, når vi lægger ham på armen for at give ham flasken. Han drejer hovedet væk, men når vi så har lokket/snydt med sutten 800 gange, kan vi få ham til at tage flasken, efter 30-50 ml. bliver han hysterisk igen og sådan fortsætter det.
Vi forsøger såvidt muligt at få 200 ml. i ham, da vi ved han kun spiser max. 5 gange i døgnet. Vi har prøvet at lade ham selv bestemme dvs. han tager kun 80-100 ml. hvorefter at vi regner med at han så siger til oftere, men det sker bare ikke.
Hvordan får vi brudt denne onde cirkel? Har det noget med at gøre at han er meget glad for sutten og bruger denne meget?
(Jeg tænker hele tiden på at han skal have ca. 1/6 af hans vægt, men vi han har kun ligget mellem 700-850 ml. pr døgn)
Med hensyn til nutramigen vi bruger pt. nutramigen 1 - hvornår skifter man til nutramigen 2 eller er det ikke nødvendigt?