Brev:
Hvad kan jeg gøre for hun sover længere tid om natten?
5. januar 2012
Alder:
3 mdr.
Hvad kan jeg gøre for hun sover længere tid om natten?
Kære Helen
Så skriver jeg endnu engang til dig ang. søvn, min datter er nu begyndt at sove okay om dagen ca. 1½ til 2 timer formiddag og det samme til middag og så ½ til en time aften, hun vågner her fra den sidste lur kl. 19 ca. Men om natten har hun nu i 14 dage vågnet hver 2 time og jeg er bare ved at være så træt, om hun vågner fordi hun er sulten er jeg ikke helt klar over men jeg ammer hende hvertfald i søvn igen. Før har hun sovet 6-8 timer i stræk. Denne periode startede også med at hun begyndte at skrige når hun skulle i seng og det betød at jeg vuggede hende i mine arme til hun sov og nu skriger hun ikke mere, men det som om hun kun vil falde i søvn hvis jeg vugger hende, er det blevet en dårlig vane? Hun falder i søvn til natten på 180 ml mme og sover i sin lift. Resten af dagen og natten spiser hun hos mig, hun vejer ca. 6.5 kg og er om 14 dage 4 mdr.
Hvad kan jeg gøre for hun sover længere tid om natten? Har hun også brug for erstatning i løbet af dagen så hun bliver ordenligt mæt i løbet af dagen? og hvornår skal vi stoppe med at vugge hende, er der en alder hvor de er klar til at man ligger dem vågne og så de selv falder i søvn?
Hilsen