Brev:
17 mdr - Søvn
5. januar 2012
Alder:
17 mdr.
17 mdr - Søvn
Hej Helen,
Vi har store problemer med vores søn på 17 mdrs søvn.
Han får fortsat flaske når han bliver lagt til at sove ved en syv/otte tiden og falder for det meste i søvn ved denne og bliver lagt i seng. Hvis han ikke falder i søvn ved flasken, ligger vi ham i sengen og bliver siddende ved siden af ham til han falder i søvn, dette kan sagtens tage en time. Hvor han gerne vil op til os og derefter ned i sengen igen.
Inden han får flasken læser vi en historie eller synger i sang, generelt har vi sammen puttemønster hver aften.
Vores søn kan godt vågne et par gange inden at vi går i seng, hvor vi kan lægge ham igen.
Men så vågner har om natten alt mellem kl. 2 og 5, hvor vi normalt har taget ham med ind til os og hvor han så sov videre indtil at vi skal op kl. 6.30. Nu (de sidste par måneder) vil han ikke sove igen når han vågner om natten, han vender og drejer sig og kaster sig rundt i vores seng. Han forsøger også at hoppe ud af sengen og hvis vi forhindrer ham i det bliver han gal. Nogle gange forsøger vi med en flaske, men vi vil helst ikke give flaske om natten mere, og nogle gange falder han i søvn ved den.
Vi har også forsøgt at putte ham i hans egen seng når han vågner, men det kan ikke lade sig gøre om natten.
Alt det natteroderi gør så at han tager en lang middagslur i vuggestuen eller derhjemme, mellem 2 og 4 timer.
Har du nogle gode råd, da vi alle trænger til søvn :-)
Venlig hilsen
mig