Brev:
Min søn vil ikke rigtig spise - 8 mdr.
5. januar 2012
Alder:
8 mdr.
Min søn vil ikke rigtig spise - 8 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver til dig da jeg synes det hele bare er så svært ......
Min søn er 8 mdt ( er født 4 uger før tid, så er egentlig kun 7 mdr). Vores problem er måltiderne - han spiser ikke ret meget, virker som om han hele tiden får maden galt i halsen - hoster meget. Var lidt inde på om hosten det var for at få opmærksomhed, men han får røde øjne. Han får stadig kun tynd grød/mad. Forleden dag gik det helt galt, han holdte med at trække vejret - heldigvis begyndte han selv at kaste op. Har i det hele taget aldrig været glad for skemad. Det skemad han får er : øllebrød, grøntsagsmos, Fløjsgrød, div. grød og frugtmos.
Synes at alle hele tiden prikker til mig: hvorfor får han stadig så meget flaske (får ca 700-800 ml dagligt ) men det er jo ikke nemt at mætte ham i grød når det virker ubehageligt for ham :( Folk tænker heller ikke over at han er født for tidligt - så kan se at det virkelig undre dem at han ikke får andet mad end det han nu får ....Det hele får mig til at tænke om han kommer bagud i sin udvikling og om jeg bare gør det hele forkert :(
Han får Enfamil da han har Refluks - som han næsten er vokset fra.
Han får dagligt medicin for urinvejsinfektion ( som vi har været indlagt 2 gange med)
Håber du kan give et råd med på vejen :-)
Med venlig hilsen
Eva og sønnen Jonas :0)