Brev:
Natterod - 12 mdr.
6. januar 2012
Alder:
12 mdr.
Natterod - 12 mdr.
Hej Helen,
Min søn, som fyldte et år forleden, vækker os utrolig mange gange i løbet af natten, hvor han i søvne græder og bare skal have sutten for at sove videre. Han sover derfor stadig inde hos os, i sin egen seng, da jeg synes det er lidt lettere frem for at løbe frem og tilbage. Er der noget vi kan gøre for at hjælpe ham til at sove mere roligt?
Vores dagsplan ser sådan ud:
7.30-8: vågner og får havregrød med banan og letmælk
9.30: Får halv bolle med ost, lidt frugt og mælk eller vand
10.00: Sover formiddagslur (varierer mellem 45min til 1,5time)
12.00: Frokost - rugbrød, evt lille frikadelle, pasta, kogte grøntsager eller hvad jeg lige har han kan sidde med og altid agurk og rød peber. Letmælk
14.00: Middagslur (Varierer også meget afhængig af hvor lang første lur var
15.30: Banan, mandarin, frugtstang eller lign og vand
17.30: Aftensmad som os - Spiser alt
19.00: Havregrød
19.30: 200ml mme
Herefter sover han til dagen efter, men vores søvn bliver bare afbrudt konstant hele natten, men kan jo heldigvis sove videre igen med det samme.
Han er en dreng der har været meget igennem og han har brug for meget tryghed. Da jeg stadig går hjemme med ham putter jeg mig nogle gange sammen med ham i vores seng i løbet af dagen og der sover han væsentligt bedre og længere end i barnevognen. Det samme gælder om natten hvor han finder en helt anden ro hvis han kommer op mellem os. Har jeg skabt en dårlig vane ved at putte med ham? Vi nyder det begge men det holder jo ikke når han begynder i institution.
Med venlig hilsen
Pernille