Brev:
Hvad skyldes vores aften uro?
6. januar 2012
Alder:
19 mdr.
Hvad skyldes vores aften uro?
Hej Helen.
Som jeg tidligere har skrevet til dig. Har vi en dejlig datter på nu 19 mdr. Sove om aftnen har hun aldrig været god til og vi bøvler stadig med det.
Vores største frustrasion er at det tager hende 1½-2 timer om at falde i søvn. Når vi spørger læger, pædagoger og sundhedsplejeersker, får vi altid det samme svar: hold da op, det er lang tid, det er nok bare en fase hun skal over...
Vi tror bare ikke på svaret længere da det har været sådan hele hendes liv.
Vores håb er at du kan give os en bedre forklaring på hvad det skyldes.
Hun er en super glad og aktiv pige, desværre har hun døjet rigtig meget med mellemørebetændelse og har fået lagt dræn et par gange.
Vi står op kl. 6:00 hver dag. og hun bliver puttet kl. 19-19:30 hver dag.
Vi har samme ritual hver aften.
Nattøj, maske, børste tænder, ind i mor og fars seng.
En af os ligger ved siden af hende læser en bog, hun får bogen i hånden og vi siger godnat slukker lyset og vi bliver liggende hos hende. Hun bryder sig ikke om bamser, men har en sut i hver hånd som hun nuller.
Hun ligger sig til at putte og efter lidt tid er det ligesom om hun lige er ved at falde i søvn, hendes hværtrækning bliver helt rolig og hun stopper med at sutte på sin sut. Lige pludselig farer hun op, sætter sig op roder rundt og ligger sig ned igen. Putter sig ind til en og efter lidt tid er det ligesom om hun lige er ved at falde i søven igen, hendes hværtrækning bliver helt rolig osv. sådan er det i 1½-2 timer hver aften inden hun sover.
Hun sover 1 lur på ca 2½ til om dagen, her bliver hun lagt i sin barnevogn vi siger sov godt og går, hun ligger sig til at sove med det samme.
Vi håber virkelig du har en anden forklaring på hvad det kan skyldes, da som sagt det har været sådan altid.
Vi ser frem til at høre fra dig.
Hilsen