Brev:
Sover dårligt ...
7. januar 2012
Alder:
11 mdr.
Sover dårligt ...
Kære Helen.
Så er vi tilbage.
Albert er nu 11 måneder, og han sover stadigt dårligere.
Han vågner mange gange om natten, og sover ikke mange timer. Døgnrytmen ser sådan ud:
Vågner mellem kl. 04 - 05, får havregrød kogt på mælk med æblegrød og kanel i, drikker mælk til.
Kommer ud i barnevognen ved 5.30 - 6.30-tiden, sover ca 2 timer.
Kl. 8 vågner han, og vi går over og afleverer storesøster i børnehaven.
Kl.8.30 er vi hjemme, og Albert får igen havregrød med mælk.
Kl. 11 får han 1 skive rugbrød med leverpostej, og et stykke frugt. Her drikker han mælk eller vand til, alt efter hvor meget mælk han allerede har drukket.
Bliver puttet ved 11.30-tiden, og sover ca 1 - 1½ time, når han vågner i barnevognen går vi over og henter storesøster i børnehaven.
Når vi kommer hjem er vi i haven til ved 13.30-tiden, hvor vi går ind og får lidt frugt og brød, her drikker han vand.
Ved 16-tiden får han igen havregrød, da han ikke spiser meget aftensmad kl. 17 - 17.30 fordi han er for træt. Når vi andre spiser spiser han selvfølgelig med, men søster har vedtaget at hun ikke kan lide aftensmad, så han ser ikke hende spise, og jeg tror det smitter af. Han bliver bedre til at spise, til aften, og vi skruer langsomt ned for grøden.
Fra kl. 17 er han pivet og træt, og det er en kamp at holde ham vågen til kl. 18.30 - 19, hvor vi putter begge børn.
Han sover så ok til ca. kl. 22, herefter er det alt fra mange opvågninger til at være konstant vågen i flere timer i træk. Vi sover alle i samme soveværelse, og søster sover i vores seng. Dette har vi prøvet med Albert, men han bliver urolig. Jeg sidder ofte med ham i flere timer om natten, og efter som jeg lige er startet på job igen er dette ikke en holdbar løsning.
Jeg tror måske han er sulten, men han er for træt til at spise de sidste timer før han puttes.
Han er motorisk meget igang i løbet af dagen, er en kvik dreng der både sprogligt og motorisk er godt med.
Han skal have dræn i det ene øre på onsdag, men jeg har ikke på fornemmelsen at det kun er ører der driller. Han har desuden astmatisk bronkit der ikke er velbehandlet, håber på han kan starte singulair, som søster også får med god effekt.
Han skal starte dagpleje i løbet af den næste måned - hvordan gør vi hans døgnrytme mere hensigstmæssig for ham selv?
Hilsen Anne