Brev:
Sønvproblem
8. januar 2012
Alder:
23 mdr.
Sønvproblem
Kære Helen.
Jeg fik et svar fra dig den 12. juni 2011, hvor vi skulle prøve at se tiden lidt an, vores datter fylder 2 nu den 19. januar, det var blevet bedre med at sove, men vi manglede stadig at få Isabella til at sove igennem om natten, hun vågnede 1 til 2 gange. Først i november fik hun mellemørebetændelse i den forbindelse faldt det ene dræn ud, og der var væske i øret igen, siden da har hun haft svært ved at ligge ned/sove. Hun bliver puttet kl. 19.30, jeg har igen siddet med hende i armen for at få hende til at sove, derefter lagt hende ned i sin egen seng, hvorefter hun vågner igen ca. 2 – 3 timer senere og derefter har jeg siddet med hende så hun var i lodret stilling meget af tiden, omkring 02.30 – 03.30 har jeg fået så meget ro på hende, at hun sover videre ved siden af mig.
Hendes dag forløber nogenlunde som beskrevet nedenfor:
Hun vågner selv mellem 5.45 og 6.30, spiser fint morgenmad(havregrød eller øllebrød) og møder i vuggestuen kl. 8.30, så vi har god tid og en dejlig ro på om morgenen, de spiser frugt i vuggestuen kl. ca. 8.45 og frokost kl. 10.30, hun bliver lagt til middagslur kl. ca. 11.45 og sover alt fra 1- 2½ time, men oftest ca. 1½ time hun får eftermiddagsmad i vuggestuen kl. 14.00 og bliver hentet kl. 14.15 de første 2 dage og 15.15 onsdag og torsdag, fredag er hun af sted om formiddagen eller holder fri afhængig af mit arbejde.
Vi leger/læser når hun kommer hjem, nogen gange får hun lidt at spise, hun er også gerne ude at lege om eftermiddagen, vi spiser aftensmad kl. ca. 17.15 hvorefter hun kommer i nattøj, hun er altid i godt humør leger både selv og sammen med os før sengetid, kl. 19.30 skal hun sige godnat til far og finde to små bøger (pixi) vi skal læse inde i sengen det gør hun uden vrøvl, hun vil gerne ind i sengen. Jeg læser/fortæller ud fra bogen derefter taler vi om hvad der er sket i løbet af dagen, både far og mor synger de samme 2 sange, men så vil hun op på armen.
Så mit spørgsmål er nu hvordan vi kommer videre?
Hun skal have lagt nye dræn i morgen, så når vi har været til kontrol på torsdag, og det hele formentlig er ok, så skal vi prøve om hun kan vænnes til at falde i søvn i sin seng igen.
Men ud fra det vi har prøvet tidligere vil hun skrige MEGET selvom jeg sidder ved siden af, og hjælper hende med at finde ro, og det gør ondt på både mig og min mand, da hun kæmmer helt over.
Hvordan får vi hende til at finde ro selv? Vi har prøvet, at gå ind i stuen, (ordne vasketøj, stryge) hvor hun kan se os, men det bli´r til en leg for hende at rejse sig, vi lægger hende ned igen og siger godnat og sådan forsætter det, kugledynen vil hun ikke have på, alm. dyne går bedre først på aftenen/natten.
Hvordan komme vi ud af den vane med at hun vil op, i stedet for at vi bare kan putte hende igen ??/sove lidt mere igennem.
Hun kommer altid over til mig om natten når hun vågner, det må hun også gerne forsat, men hun skal så helst sove da jeg også snart har brug for noget mere søvn, og det er kun mor der kan bruges om natten.
Mange hilsner fra
Isabellas mor