Brev:
Skift af seng
8. januar 2012
Alder:
21 mdr.
Skift af seng
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål omkring skift til stor seng for Malte, der fylder 2 til april.
Lige nu sover han i sin tremmeseng, hvor den ene tremmeside er taget af. Det har den været i flere måneder, da det var mere hensigtsmæssigt for os at kunne sidde ved siden af sengen og berolige ham i stedet for at skulle stå foroverbøjet i flere timer. Det har han taget fint.
Han er stadig rigtig dårlig til at falde i søvn, men sover i det mindste nogenlunde om natten. Han står selv op, og det kan være ret svært at holde ham i sengen ved puttetid, da han står op hvis vi skulle finde på at gå ud af værelset inden han er faldet i søvn...
Men vi har pladsmangel på børneværelset, og vi vil gerne flytte ham over i køjesengen, der er en stor seng i forhold til den nuværende. Køjesengen er lav, og han vil kun ligge ca 5 cm over gulvet. Han har nogengange sovet der sammen med en af os, hvis han har været syg eller meget urolig om natten. Jeg regner med at hænge et forhæng for, så han har en hule at gemme sig i om dagen, ligesom storebror har sit "helle" ovenpå.
Er det for tidligt at skifte seng, især når man tager i betragtning at han har så svært ved at falde til ro om aftenen? Der er desværre ikke de store muligheder for ro om aftenen i en lille lejlighed og to "løsgående missiler"...
Hilsen
Maltes mor