Svar: Søvnhjul
9. januar 2012
Alder:
3 mdr.
Kære Karina
Det lyder meget fint og måske har I allerede forsøgt jeres nye plan, når jeg svarer dig i dag og kan allerede se om det har lidt effekt :)
Med den plan I vil forsøge at følge nu, så vil jeres datter sove 3 lure dagligt, samlet ca 5 timer og om natten vil hun sove ca 11 timer, det giver ca 16 timers søvn i døgnet. Måske er det stadig for meget - gennemsnittet for et barn på 3 måneder er 15 timer i døgnet, men at det er et gennemsnit betyder jo at nogle børn sover lidt mere og andre lidt mindre og det er bestemt fint at forsøge. Hvis det viser sig at 16 timer er passende, så er det jo godt og viser det sig at hun sover lidt kortere end I havde forventet, så er det også normalt og stadig får hun søvn nok :)
Fortsat held og lykke med jeres rytme! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske