Brev:
Vil gerne stoppe med at amme snart
9. januar 2012
Alder:
9 mdr.
Vil gerne stoppe med at amme snart
Kære Helen
Min store dejlige søn er snart 9 mdr. og jeg overvejer snart at holde med at amme. Vi følger dine super gode madplaner i din bog og det fungerer rigtig godt fra morgen til aften, men natten er stadig lidt en udfordring:-)
Min søn bliver puttet med amning kl ca. 19.30. Han falder ofte i søvn, mens han bliver ammet og kan herefter ligges over i sin egen seng på eget værelse. Indtil for et par uger siden kunne han så sove 2-3 timer i egen seng, hvorefter han vågnede og kom med ind til os. Nu er han også begyndt at vågne flere gange i løbet af aftenen. Han kan som regel trøstes ved lige at komme op og blive vugget lidt, for så at blive lagt ned igen.
Han vågner ligeledes meget om natten, hvilket han altid har gjort og piver indtil han bliver lagt til brystet. Jeg har ikke fornemmelsen af at han reelt spiser ret meget om natten, men at han mere har brug for trygheden.
Der sker rigtig meget motorisk med ham lige nu, han ruller rundt, sidder rigtig fint og er lige på nippet til at kravle. Han har i lang tid været god til at aktivere sig selv, men lige nu piver han så snart han bliver sat på gulvet og han virker voldsom frustreret over han ikke kan komme fremad. Så alt dette påvirker vel også nattesøvnen?
Jeg vil gerne stoppe med at amme inden for de næste par uger. Jeg ammer ham inden 2. lur om dagen, men den bliver ikke noget problem at skære fra, da han i forvejen ikke spiser ret meget her. Han har tit travlt med at kigge rundt og vil hellere lege (bide):-)
Kan han med hans alder nu undvære mælk fra 19.30 til næste morgen? Og er det synd at skære amningen væk lige nu, hvor han higer så meget efter tryghed? Jeg vil rigtig gerne give ham en sutteflaske med MME eller vælling inden sengetid, men han afviser den. Er det "for sent" at lære ham det? Og kan du evt. anbefale nogle gode flaskesutter eller give nogle gode fif:-)
Kærlig hilsen