Brev:
Aften- og natterytme og lidt omkring mad
11. januar 2012
Alder:
5 mdr.
Aften- og natterytme og lidt omkring mad
Hej Helen!
Først super tak for dine super gode og brugbare råd - har selv brugt en del især dagsrytmen og kost... som du beskriver i din bog om børn og mad:)
Malte er 5 og snart 5½ mdr. Vi har i løbet 14 dage kørt den rytmne ind du beskriver i din bog... dog har vi lidt problemer henover natten.
Han bliver nu puttet ml. 19.30 - 20 i egen seng... en del protester men han falder i søvn uden vi sover med ham eller putter med ham:) kl 18 får han grød + vand el. lidt mælk (ikke meget så han også vil ammes inden natten. Hvis han får den mængde du beskriver vil han ikke spise hos mig.... nogen sover han helt til kl. 5-6 hvor jeg ammer igen - men de sidste par nætter vågner han ved 3-4 tiden og er urolig (nogen gange sover videre efter 30min. i nat hel vågen - jeg ammede ham så) hvad skal jeg/vi gøre anderledes for at han ikke vil op der? han har altid været god til at sove om natten og kun blevet ammet en gang?
Derudover gylper han meget (gjorde han også på kun amning) skal jeg reducere lidt i mængden af grøden/grønsagsmosen? (kun lige begyndt at introducere ham til det)
Det er kun nogen gange efter grød han vil ammes, så er i tvivl om han får mælk nok? Laver grød baseret på mælk, får mælk i kop til, ammes 2-3 gang på et døgn... efter dit forslag til rytme?
Håber det ikke er for forvirrende og at det er forstårlige spørgsmål?
På forhånd tak:)
Med venlig hilsen
Sonja