Svar: Babysitter - 0 mdr.
31. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Tillykke med graviditeten:o)
Hvis man bor langt fra bedsteforældre, så kan det være en god idé med en 'reservebedste' som kan babysitte en gang imellem. På samme måde som det kan være en god idé at have en ung pige i huset, der kan hjælpe med at passe barn, gøre rent osv, alt efter hvad man nu har brug for.
Nogle kommuner yder tilskud til familier som vælger en 'ung pige i huset' fremfor en plads i institution. Jeg ved hvad muligheder der er i den kommune hvor du bor, men det kan i jo undersøge, ved at ringe til pladsanvisningen.
Ellers tror jeg den bedste måde at få en ung pige eller reservebedste på er ved at annoncere i avisen. Skriv hvad I er for en familie og hvad arbejdet går ud på. De ansøgninger der kommer vælger I imellem og tager nogle til samtale og ud fra samtalen vælger I så den rigtige. Det er jo alfa omega at kemien passer og man har tillid til hinanden og det kan man kun vurdre ud fra et personligt møde.
Held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske