Brev:
Generel rytme
14. januar 2012
Alder:
5 mdr.
Generel rytme
Hej igen.
Vi har jo stadig en datter uden en særlig god nattesøvn, medmindre hun er hos mig. Hun vil gerne ammes ofte om natten og nu er hun jo 5½ måned og tænker at det kan ikke være fordi hun er så sulten. Når hun ligges i sin vugge vågner hun rigtig tit og vil ikke shysses, eller røres til ro. Hun vil op og vugges eller i væreste fald ammes til ro! Jeg synes det er hårdt, da hun heller ikke sover meget om dagen (så jeg kan få en lur) Så nu ligger jeg med hende. selvom det er en dum ide, men jeg er træt og det går ud over dagen og manden :-/
Hun spiser ikke nær så tit, ved denne måde og kan vågne og falde i søvn igen. Meeen ammer dog stadig en 3 gange, når det går rigtig godt! Men jeg får noget søvn ;-)
Vi savner rytme og måske derfor det går så dårligt?
Min mand og jeg er på ingen måde vanemennesker og nok derfor intet virker... Men vi snakkede om inden vi fik frk. skønne at det bliver godt at få noget struktur ind og vaner. Men vi tænkte ikke at det rent faktisk er svært at få, når vores liv hid til har været ret spontant :-)
Hun er ikke den der sover længe om dagen. Har jeg også før skrevet til dig. Det kan være 3 kvarter eller 1 time til halvanden time om formiddagen. igen det samme til middag. om eftermiddagen sover hun egentlig den længste.
Kan ikke få hende til at sove længe om middagen. trods at gå med hende i vognen indtil hun vågner, eller sove med hende.
Hun sover alle lure i vogn udenfor.
Vi er i gang med nogle ritualer, som vi tænker kan hjælpe.
Om aften sætte tempo ned en time før ønske om at hun sover, bad, evt. massage, læse og synge. Hun bruger stadig ikke sut, eller haft held med sutteklud :-(
Men så sover hun 3 kvarter af gangen indtil midnat og så kan hun sove 2 timer af gangen. Men går jeg i sengen hos hende. så kan vi være heldige at hun sover længere tid af gangen.
Åhhh, hvad gør vi? Struktur, rytme, vaner. Hjæælpzzz
Hilsen Frk. skønnes mor og far