Brev:
Vågner efter tre kvarter - 4 mdr.
14. januar 2012
Alder:
4 mdr.
Vågner efter tre kvarter - 4 mdr.
Hej Helen.
Mit spørgsmål er egentlig ganske kort:
Hvordan kan det ske, at min søn på knap fem mdr. konsekvent vågner efter nøjagtig 45 minutter, når han sover om dagen?
Det sker (heldigvis) ikke om natten. Han har gjort det siden han var et par uger gammel. Nogle gange kan man lykkes med at lulle ham i søvn igen, andre må han op, selvom han stadig er træt, for han græder, rykker hovedet fra side til side og sparker med benene jo mere man prøver at få ham i ro i barnevognen.
Mit næste spørgsmål handler om rytme: Han har næsten siden han var helt ny gået i seng kl. 17-18. Det er selvfølgelig skønt at have aftenerne til voksentid, men ikke skønt at han kl. 04.25 mener, at det er morgen. Hvis vi en dag har været ude eller der er sket andet, så han først sover kl. 20, er scenariet det samme. Hvad kan vi gøre ved det? KL. seks er ok at stå op, men ikke der midt om natten, synes vi.
Tidspunktet er temmelig præcist, kan det være blevet en "dårlig vane"?
Med venlig hilsen
Signe