Brev:
MME indtag
15. januar 2012
Alder:
3 mdr.
MME indtag
Hej Helen.
Siden du sidst hjalp mig med min søn er han blevet storebror og jeg har nu nogle spørgsmål til min mindste søn, som nu er 3 måneder.
Du får lige hvordan hans dagsrytme ca ser ud og så stiller jeg mine spørgsmål.
05.30/6.00 - vågner han
07:00 - 150 ml MME
07.30 - Puttes til 1.lur
11.00 - Vågner han og får 150 ml MME
12.45 - Puttes til 2. lur
15.00/15.30 - vågner han og får 150 ml MME
17.00 - Powernap på ca 20/30 min.
18.00 - Spiser 150 ml MME
19.00 - Puttes til natten.
21.30 - 150 ml MME
01.00 - 150 ml MME
04.00 - 150 ml MME.
Jeg ammede indtil han var 3 måneder og nu får han kun MME. Jeg stoppede grundet at koncentrationen ikke var stor bla. fordi han er nysgerrig efter hvad storebror laver osv, så det blev en alt for stor kamp at få ham til at spise nok.
Generelt er jeg egentlig godt tilfreds med rytmen som den ser ud. Det skal lige siges at det passer fint ind i vores hverdag at han står så tidlig op, fordi jeg skal afsted med storebror ( 17 måneder gammel) i vuggestue og så hænger det bedst sammen sådan om morgenen. Og det er helt bevidst at vi putter til kl 19, for når de er så små begge to, er det også vigtigt for os at have tid for os selv sammen.
Mine spørgsmål:
1: Når han vågner fra 1. lur er han sulten fordi der er gået 4 timer siden han sidst har spist. Men hvis han spiser 150 ml der, så er han vågen i ca 1,5 time og så skal han puttes. Men problemet er at han så ikke bliver puttet umiddelbart efter et måltid og han vil rigtig gerne sove 3 timer ca hver gang han tager de to store lure. Skal jeg så give ham lidt når han vågner (og hvor meget er lidt - 60 ml?), og så vente lige indtil han skal sove og så give ham en flaske på ca 100 ml der? Så bliver han puttet lige efter et måltid. Problemet er at han godt kan være lidt urolig når han puttes og det vil jo nok hænge bedre sammen hvis han lige havde spist. Samme problem gør sig gældende om aftenen. Der spiser han kl 18 fordi han ikke kan vente, men bliver først puttet kl 19.
2: Han får lige pt 7 flasker a 150 ml, spiser også næsten det hele hver gang. Er det for meget i døgnet? Han fik indtil for 14 dage siden 120 ml hver gang men vi satte det op fordi han virkede mere sulten. Men hvis jeg skal dele måltiderne op som beskrevet i spm 1, så får han rigtig mange flasker i døgnet og det virker bare voldsomt synes jeg.
Ellers så trives han fint, han vejede 3750 g ved fødslen og vejer ca 6700 g nu. Så han tager fint på og virker glad og tilfreds.
Glæder mig til at høre dine tanker omkring mine spørgsmål, hvis det giver mening nok for dig at forstå hvad jeg mener.
Med venlig hilsen
mor til S