Svar: MME indtag
15. januar 2012
Alder:
3 mdr.
Kære mor til S
Hvor dejligt at høre fra dig igen og tillykke med lillebror :)
Det lyder meget fint det du fortæller og planen ser meget meget fin ud. Det fungerer og jeg synes ikke du skal ændre noget.
Mængdemæssigt får din dreng den mængde modermælkserstatning som han har behov for. Hans udregnede behov er ca 1/6 af sin vægt og da han vejer 6700 gram nu, så vil det være meget passsende at han ligger på et indtag mellem 1000-1150ml. og det er det han gør :)
Han lyder til at sove ret godt og til at kunne tage nogle gode lange lure og det er helt naturligt at han, når han har sovet i 3-4 timer vågner op og er sulten. Og her skal han naturligvis have sin mælk. Hvis du så skønner at han har brug for at få lidt ekstra at sove på, så kan du give ham lidt "tørstslukkende" der og det kan godt bare være 50-60ml, hvorefter han så falder til ro og puttes igen. Så de gange, hvor du oplever at han er urolig og vil have glæde af at få lidt mælk at sove på, så giver du ham lidt, men hvis han ikke virker til at have behov, så lader du være :)
På de tidspunkter, hvor han vågner efter en kortere lur og det ikke er så lang tid siden han sidst har spist og derfor måske er vågen en times tid, inden han så tilbydes flaske og derefter er lidt vågen igen, inden han igen puttes, ja der behøver du ikke give ham yderligere flaske. Det er altså fint at du f.eks. om aftenen giver ham flaske kl 18, hvor han er sulten og så putter ham kl 19 uden at give ham yderligere, hvis det fungerer godt :)
Håber dette hjælper dig lidt videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske