Brev:
Spisevægring hos 8-årig
2. august 2004
Alder:
8 år
Spisevægring hos 8-årig
Min datter på 8, har altid været kræsen, men alligevel spist nogenlunde.
Det sidste ½ år har hun konsekvent undgået "hård" mad, skorper o.lign. - indenfor de sidste 14 dage har hun stort set ikke spist andet end yoghurt og lidt kartoffelmos fordi hun har fået den "ide" at hun ikke kan synke maden.
Jeg føler mig helt på herrens mark mht. hvad jeg skal gøre. Har vekslet mellem at ignorere det og presse hende, hvilket har resulteret i store scener, som hun har vundet.
Har talt med lægen om problemet og han siger hun sagtens kan "overleve" i flere måneder på den kost. Jeg er nu ikke helt tilfreds med det svar. Hvis det er en "tvangstanke" hun har fået, synes jeg hun skal hjælpes ud af den hurtigst muligt, men hvordan gør jeg bedst det?
Venlig hilsen
Den rådvilde