Svar: Spisevægring hos 8-årig
2. august 2004
Alder:
8 år
Kære Rådvilde
Jeg kan godt forstå din bekymring og jeg synes også det skal tages alvorligt.
Der kan være mange grunde til at børn pludselig ikke spiser, det kan være problemer i familien, problemer i skolen, svært ved at honorere de krav der stilles til en osv.
Jeg synes du skal kontakte sundhedsplejen i din kommune og bed om at få en samtale med den sundhedsplejerkse der er tilknyttet din datters skole. Jeg vil forslå at din datter og hun taler sammen, når nu skolen begynder igen. Måske kan det at en 'udefra kommende' taler med din datter, få frem i lyset, hvad det er der rør sig i din datter. Sundhedsplejerksen kan også formidle kontakt til en psykolog, hvis det skulle skønnes nødvendigt.
Rigtig meget held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske