Brev:
Kan skrige vildt i en time om natten
26. januar 2012
Alder:
7 mdr.
Kan skrige vildt i en time om natten
Hej Helen.
Tænkte at nu ville jeg prøve at skrive til dig.
Har en dejlig søn på 7 måneder, som lige fra starten har vokset og taget rigtig godt på. Han er et barn som der er rigtig meget gang i, hvilket også godt kan være hårdt til tider, da det kræver meget beskæftigelse i løbet af dagen.
Problemet ligger i at han vågner et par gange om natten og kan skrige helt vildt i min en time, til han er så udmattet at han falder i søvn igen, og efterfølgende så mener han, at han skal stå op hver morgen kl 05.
Så dagsplanen ser således ud
vågner kl 05, bliver ammet, vil efterfølgende ikke sove mere.
Står op kl. 6
Spiser ca en halv banan og får vand.
Sover første gang Ca kl. halv 8, og her er han så bare rigtig træt, sover i 1,5 time.
Amning når han vågner.
Frokost kl 11, nogle små stykker bondebrød med pålæg, hårdkogt æg, agurk eller andet tilbehør. med vand til.
Sover anden gang kl 11.30, sover 30-40min
Mellemmåltid. ostehaps, agurk, andet frugt. ...
...
Amning inden sidste lur
Sover sidste gang ca 14:30, sover 30min
aftensmad kl 17. grønsager, kød, ris, øllebrød ovs. vand til.
Ammes når han puttes til nat
og går i seng kl 18:30, prøver på at trække det så meget vi kan, men han er meget træt og vil bare gerne i seng.
Så vågner han kl 22 og så starter den første skrige tur, har prøvet at tage og amme ham med det samme, hvor han herved falder i søvn, men problemet er at så beder han om brystet to timer senere igen, så holder fast i han først skal ammes tidligest kl 23.
Så vågner han igen kl 02 og vil have brystet, og det skal han jo ikke have, og bliver derved vildt gal igen. og ja så vågner kl. 05.
Jeg prøver hele dagen at få skubbet hans sovetider bare lidt, men det er rigtig svært for han bliver bare så træt og bliver sur. Og vi prøver virkelig også at trække det så længe vi kan om aftenen, men han er bare træt, gnider øjene og vil gerne bare i seng.
Hilsen en efterhånden meget træt mor.
Tine