Brev:
Skriger med lukkede øjne
26. januar 2012
Alder:
6 mdr.
Skriger med lukkede øjne
Hej Helen.
Så blev randerne for sorte under øjnene.
Vores søn på 6 1/2 måned vågner flere gange om natten og skriger med lukkede øjne. Indtil nu er det eneste der virker at amme ham.
Han vender ryggen stift bagover, skriger og har lukkede øjne. Vi har prøvet sukkervand, grød før putning, grød længere tid før, Lactulose, bad om aftenen, han sover hos os, holder ham i hånden, tager ham op osv.
Vi har prøvet en nat, at tænde lyset for at få ham til at stoppe med at græde . Det gjorde han også, men lå vågen halvanden time efter og var i ok humør. Så vi er i tvivl om der overhovedet er noget der gør ondt eller om det er drømme eller ??
Vi har fokuseret meget på maven, da det startede for halvanden måned siden, der omkring hvor han startede med at få et måltid grød. Han har for nylig fået Lactulose i en uge, da han sjældent havde afføring. Under ren amning gik der en uge imellem, hvilket jeg har hørt er ok. Nu har han det nogen gange både før han puttes og om natten. Nogen gange er det helt grønt. Har hørt om noget der hedder Mylicon, kan du anbefale det ?
Vi har så småt startet putteritual op og det har gået ok. Nogle dage dog bedre end andre. Vi har oplevet at han sov fra 20-24. Og så vågnede han da vi gik i seng. Han er mere lydfølsom end vores første søn og måske vi skal flytte ham på eget værelse?
Men det vil vi heller ikke, hvis han nu har ondt eller mangler tryghed.
Som tidligere nævnt har vi prøvet lidt. Vi er lige startet til zoneterapi. Hun siger der er lidt på det ene øre og noget med organerne skal kick startes. Vi har for 14 dage siden været ved lægen for at få kontrolleret øre. Til Info får han tre måltider (havregrød, øllebrød, kartofler / grøntsager og evt. Kød).
Om dagen sover han i øjeblikket op til 3 timer om formiddagen og 1-2 om eftermiddagen. Kan godt vågne i skrig men et par rul med barnevognen får ham til at falde i søvn igen. Ellers er han glad og tilfreds i løbet af dagen.
Hilsen