Brev:
Mere mad og mindre amning - søn på 7 mdr.
26. januar 2012
Alder:
7 mdr.
Mere mad og mindre amning - søn på 7 mdr.
Hej Helen
Jeg har en søn på 7½ mdr.
Han begyndte på skemad, da han var 5½ mdr. Han har altid spist det vi har præsenteret han for (det vi spiser, div. grød, frugt osv.) Han spiser dog kun 2-5 skefulde, hvorefter han så laver trutmund og ikke vil indtage mere.
Om natten spiser han til gengæld meget - ammer 3-4 gange hver nat.
Han kom på eget værelse i sidste uge, men spiser stadig meget om natten. Hvordan får jeg ham vænnet af med 3-4 gange amning om natten og har du en ide til, hvordan jeg får han til at spise flere mundfulde mad? Han bliver tilbudt grød om morgenen (ofte havregrød), rugbrød til middag, grød om eftermiddagen og aftensmad (det vi spiser) og så ammer jeg ca. efter hvert måltid.
Hilsner fra
Mie