Svar: Middagslur indenfor
28. januar 2012
Alder:
2 år, 8 mdr.
Kære Majas mor
Der sker sandsynligvis ikke noget ved at Maja ligger lidt klemt i sin vogn. Hun vil naturligt reagere og protestere, hvis det ikke er behageligt og vil løfte eller bukke sine ben, for at få plads nok .. men som du skriver, så er det jo lidt lettere at finde plads om sommeren, hvor hun ikke er pakket så meget ned, som hun naturligt vil være nu ...
Derfor lyder det som en god idé at I forsøger at putte hende indendøre i weekenden. Det kan være godt at lufte ud i soverummet før hun kommer derind, så rummet er fyldt med frisk kølig luft. Og så kan hun puttes i sin seng, nedrullede gardiner og evt. med en lille historie eller sang - hvad I nu fornemmer hun vil have brug for. Sandsynligvis får de også en historie i vuggestuen, når de skal sove.
Ritualet må gerne minde om aftenputningen, så hun ved at det er sovetid og ikke legetid, men der vil naturligt være forskel, fordi hun jo ikke klædes i nattøj om dagen, men stadig sover i sin bluse eller lignende ...
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske