Brev:
Gider pludselig ikke morgenmad
28. januar 2012
Alder:
2 år, 8 mdr.
Gider pludselig ikke morgenmad
Hej Helen.
Vores datter har længe spist en stor portion havregrød til morgenmad. Til gengæld er det meget svingende, hvor meget hun spiser til frokost. Nogle dage ret meget og andre dage næsten intet.
Nu gider hun pludselig ikke spise morgenmad. Vi har prøvet med øllebrød, som hun spiser med stor fornøjelse, hvis de får det i vuggetsuen, men det rører hun heller ikke om morgenen. Hun har én gang prøvet at få en kerne/skal i munden fra havregrøden og det snakker hun stadig om, lige så snart hun ser grøden. Så går hun helt i baglås, bliver sur og nægter at spise noget, og det ender med at hun kommer ned fra bordet uden at have fået noget.
Lidt senere bliver hun jo så småsulten/lækkersulten og kan ikke forstå hvorfor hun ikke må få rosiner eller saltstænger, men kun banan, brød el.lign. Og så er der lang tid til frokost, hvor hun så til gengæld er glad for sin rugbrød - spiser 1 - 1½ stykke.
Tror du, det bare er en overgang med den her morgenmadskrise, og at det vender igen?
Vi er jo lidt kede af, at hun ikke får lagt den gode bund fra morgenen af... Og synes ikke at f.eks. yoghurt giver helt det samme. Men måske er det bedre end ingenting?
Jeg tænker på, om det også kan være alderen? Altså at hun prøver os af for at se, hvordan vi reagerer.
Hilsen Majas mor