Brev:
Bedste "trivselsscenario" for pige på 3 mdr.
29. januar 2012
Alder:
3 mdr.
Bedste
Hej Helen.
Dejligt med en hjemmeside hvor man kan finde svar på alle mulige spørgsmål .. og finde ud af, at man ikke er alene om sine problemer og at der er mange andre, der 'døjer' med lignende problemer som en selv :)
Det går meget bedre med Evas mave og søvn siden jeg skrev sidst.
Jeg har dog et ny spørgsmål vedr. de 3 anbefalede lure om dagen.
Siden jeg kan huske Eva altid vågnede efter 30 min og jeg skal altid hjælpe hende med 'at komme på en anden side'. Jeg har nu efterhånden lært hende at kende og ved hvad, der virker, så og 9 ud af 10 gange lykkes det for mig at få hende til at sove videre.
Jeg kunne læse i dine breve til andre, at det er anbefalet, at babyer sover 1 lur om formiddagen, 1 længere lur til middag og kort lur om aftenen. Jeg prøver at følge det mønster, meeen..
Når jeg putter hende om formiddagen, vågner hun efter 30 min og hvis jeg gynger hende i barnevogn i 10-15 min, falder hun i søvn igen og sover ca-3-3,5 time. Men i det tilfælde vil hun så ikke sove mere end 1-1,5 til middag/eftermiddag. Hvis jeg vælger, at tage hende op efter 30 min og vi leger og pusler til næste lur, sover hun til middag 3-3,5 time + powernap om aftenen. Så det er enten/eller situation med hende, dvs enten 30min eller 3 timer til formiddag, hun sover aldrig kun 1-1,5 time.
Det er generalt ikke noget stort problem, men jeg er lidt i tvivl om hvilke 'scenario' burde jeg vælge for hendes bedste trivsel? Eller måske er begge scanrio ligeså gode og jeg skal bare vælge en og fortsætte med det?
Hvad synes du?
Vores døgn ser således ud(cirka):
kl.2-flaske og sover videre
kl.6-flaske og sover til kl.7
kl.9.30-flaske
kl.10 formiddagslur (enten 30 min eller 3 timer)
1 scanrio:
kl.10.30- op fra formiddagslur + pusle/lege til kl.12.30
kl.12.30 flaske
kl.13-middagslur 3-3,5 time
kl.16.30 flaske
kl.18-30 min powernap
kl.20-20.30-flaske i sengen og puttet til natten
2 scanario:
kl.13-op fra formiddagslur
kl.13.30 flaske
kl.14.30-15.00- eftermiddagslur 1-1,5 time
kl.17 flaske
lege/pusle
kl.18.30 powernap
kl.20.30 flaske i sengen og puttet til natten
Ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Aleksandra