Brev:
Vågner om natten - 3 år, 3 mdr.
30. januar 2012
Alder:
3 år, 3 mdr.
Vågner om natten - 3 år, 3 mdr.
Kære Helen.
Jeg skriver i håb om at du måske kan give os et godt råd.
Vores datter på 3 år og 3 mdr. vågner de fleste nætter omkring kl 01.00 og 02.00, og hun vil så ikke ligge sig til at sove igen, medmindre at hun kommer op på mors arm!
Hun har altid sovet dårligt og har haft store problemer med ørene, hvilket har medført den dårlige søvn og de natlige opvågninger. Vi har selv været med til, at give hende den dårlige vane med, at skulle op på arm når hun vågner om natten, fordi det i de perioder med øre bøvl, var det eneste som virkede.
Nu står vi så der, hvor ørene pt ikke fejler noget, men hvor hun alligevel vågner næsten hver nat, for så ikke at kunne falde i søvn igen uden at få hjælp, hjælpen består i at hun kommer op på arm og bliver vugget. Hun falder så som oftest hurtigt i søvn men vågner så når jeg ligger hende ned i sengen igen. Far vil hun absolut ikke have om natten, det har vi forsøgt med det resultat at hun skreg i en time indtil hun igen kom ind til mor!
What to do, jeg kan ikke blive ved med at holde til at stå med hende om natten og synes også selv at det er en utrolig dårlig vane vi har givet hende, men vi har brug for gode råd til at få brudt denne vane.
Håber du kan give os nogle gode råd.
Med venlig hilsen
Alice